Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u de meest gestelde vragen en de antwoorden over het gebruik van BLG Plaza.

Inloggen op BLG Plaza

U kunt het volgende doen als inloggen niet lukt:

  • Check uw webbrowser. BLG Plaza werkt goed in Internet Explorer. Google Chrome geeft nog wel eens problemen bij het inloggen.
  • Sluit Internet Explorer en start BLG Plaza opnieuw op. Het is mogelijk dat het inloggen nu wel lukt.

Inloggen met Digitaal Paspoort

Wat is een Digitaal Paspoort?

Het Digitaal Paspoort is een certificaat dat u kunt installeren op uw PC of laptop. Met dit certificaat wordt u automatisch herkend door de websites van financiële dienstverleners die werken met het Digitaal Paspoort. Daardoor hoeft u niet meer handmatig in te loggen.

Sinds 17 november 2016 kunt op BLG Plaza inloggen met een Digitaal Paspoort.

Hoe kom ik aan een Digitaal Paspoort?

U kunt het Digitaal Paspoort rechtstreeks aanschaffen via de website van ABZ. BLG Wonen speelt geen rol in deze overeenkomst tussen u en ABZ.

Hoe kan ik inloggen op BLG Plaza?

U kunt op BLG Plaza inloggen met uw gebruikersnaam en wachtwoord of met een Digitaal Paspoort. Bij het inloggen op BLG Plaza heeft u de keuze:

  • Vul uw gebruikersnaam en wachtwoord in en druk op ‘Inloggen’ om in te loggen zonder Digitaal Paspoort.
  • Druk op ‘Inloggen met Digitaal Paspoort’ als u wilt inloggen met uw Digitaal Paspoort. Het Digitale Paspoort op uw PC of laptop wordt gelezen en gecontroleerd; indien deze controle positief is, logt u automatisch in op BLG Plaza.

Als u voor het eerst inlogt met uw Digitaal Paspoort, vragen we eenmalig om uw gebruikersnaam en wachtwoord. Na een controle wordt uw Digitaal Paspoort gekoppeld aan uw bestaande account. Het is mogelijk om verschillende Digitale Paspoorten te koppelen aan hetzelfde bestaande account.

Ik heb al een Digitaal Paspoort dat ik gebruik bij andere banken/verzekeraars. Kan ik dat ook gebruiken op BLG Plaza?

Ja, dat kan, als het Digitaal Paspoort is uitgegeven door ABZ en nog geldig is. U hoeft het Digitale Paspoort in dat geval niet opnieuw te installeren op uw pc of laptop.

Hoe werkt inloggen met het Digitaal Paspoort als ik een medewerkersaccount en een manageraccount op BLG Plaza heb?

U blijft twee accounts houden. Een Digitaal Paspoort wordt geïnstalleerd op een PC of laptop. Bij de eerste keer inloggen met een Digitaal Paspoort op BLG Plaza, wordt een koppeling gelegd tussen een bestaand account en het Digitaal Paspoort. Een Digitaal Paspoort kan maar aan één van de twee accounts worden gekoppeld, dus óf aan het medewerkersaccount, óf aan het manageraccount. Wel kunnen meerdere Digitale Paspoorten gekoppeld worden aan één medewerkers- of manageraccount.

Op mijn kantoor werken meer medewerkers, moet ik voor iedereen een afzonderlijk Digitaal Paspoort aanschaffen?

Ja, een Digitaal Paspoort is persoonlijk. Elke medewerker heeft zijn eigen Digitale Paspoort nodig.

Zijn er kosten verbonden aan het gebruik van het Digitaal Paspoort?

Ja, er zijn kosten verbonden aan het aanschaffen en jaarlijks verlengen van een Digitaal Paspoort bij ABZ. Kijk voor de actuele kosten op de website van ABZ. De adviseur schaft een Digitaal Paspoort rechtstreeks aan bij ABZ; BLG Wonen speelt hierin geen rol.

Wat moet een adviseur doen als een laptop of PC met een Digitaal Paspoort wordt gestolen, kwijt raakt, stuk gaat of in handen komt van ongeautoriseerde gebruikers?

De adviseur is, door zijn overeenkomst met ABZ, gebonden om meteen melding te maken van verlies, diefstal of misbruik van het Digitaal Paspoort bij ABZ. Het Digitaal Paspoort wordt dan ongeldig gemaakt, om misbruik te voorkomen. De adviseur meldt het verlies of misbruik van zijn Digitaal Paspoort ook bij de Adviseursdesk van BLG Wonen via 046 - 478 88 00. BLG Wonen kan het betreffende Digitaal Paspoort voor BLG Plaza blokkeren. De adviseur kan in die situatie nog wel in loggen met zijn gebruikersnaam/wachtwoord.

Blijft het ook mogelijk om in te loggen zonder Digitaal Paspoort, met gebruikersnaam en wachtwoord?

Ja, het inloggen met Digitaal Paspoort komt als extra mogelijkheid naast het inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord. Dus ook een adviseur die een Digitaal Paspoort heeft geïnstalleerd, kan nog steeds kiezen om met gebruikersnaam en wachtwoord in te loggen. Dit kan bijvoorbeeld handig zijn als hij tijdelijk een andere laptop of PC gebruikt dan normaal, of als er een nieuwe medewerker op het kantoor is komen werken waarvoor het Digitaal Paspoort nog niet is geïnstalleerd.

Hoe kan ik meerdere Digitale Paspoorten aan mijn medewerkersaccount koppelen?

Het is mogelijk om meerdere Digitale Paspoorten te koppelen aan één bestaand medewerkers- of manageraccount.

Voor iedere medewerker moet een apart Digitaal Paspoort aangevraagd worden bij ABZ. Na installatie van het Digitaal Paspoort kiest de medewerker op BLG Plaza voor ‘Inloggen met Digitaal Paspoort’. Voer eenmalig de gebruikersnaam en het wachtwoord van het bestaande account in. Daarmee wordt het Digitaal Paspoort gekoppeld aan dit account.

Mijn Kantoor?

De link naar Mijn Kantoor is direct zichtbaar zodra u met uw Mijn Kantoor code inlogt als button op de homepage van BLG Plaza. De directie heeft een aparte inlogcode ontvangen om direct in te loggen op Mijn Kantoor.

Overzichten

U vindt de portefeuille, achterstands- en rekening-courant overzichten in Mijn Kantoor.

Vragen

Heeft u vragen over BLG Plaza of Mijn Kantoor, neemt u in dat geval contact op met onze collega's van Advies & Service van
BLG Wonen via 046 - 478 81 85 of adviesenservice@blg.nl. Zij helpen u graag verder.